Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.  Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[Zamknij]

Sektory kreatywne


Program

PROGRAM CREATIVITY DAYS PL

PROGRAMME CREATIVITY DAYS ENG

 

PROGRAM CREATIVITY DAYS

10-19 października 2018, Warszawa

 

 

FILMTERACTIVE

10 października 2018 r.

Campus Warsaw, ul. Ząbkowska 33c/ Pl. Konesera 1, Warszawa

 

PROGRAM

 

10.00

ROZPOCZĘCIE - INAUGURACJA DNI KREATYWNOŚCI

10.30

"POLSKI TITANIC" W WIRTUALNYM TEATRZE HISTORII. WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII VR W EDUKACJI I PROMOCJI POLSKI.

ANNA OSIADACZ,  PREZES  FUNDACJI KONCEPT, MICHAŁ GRZESICZEK Reality 51, Chief Commercial Officer

 

10.55

DOBRY CONTENT NIE BOLI, CZYLI WSPÓŁCZESNY MECENAT                           W PROJEKTACH MARKETINGOWYCH

RAFAŁ BARAN, CEO, FCB BRIDGE2FUN

11.20

BRANDED CONTENT: JAK PROJEKT CONTENT MARKETINGOWY WOKÓŁ KULTURY PRZEKUĆ W LEGENDARNĄ PRODUKCJĘ?

Rozmowę prowadzi Edyta Kowal (Prowly)

KEYNOTE Anna Iller, Branded Content Manager, Allegro

 

11.50

 

SZEŚĆ MIESIĘCY TWÓRCY WARTE WIĘCEJ NIŻ 8 LAT PRACY W YOUTUBE

TOMASZ CZUDOWSKI, CEO, Tuba Smaku

 

12.10

 

WIZJA ZANURZENIA W CYFROWEJ RZECZYWISTOŚCI ŁĄCZĄCA PRACĘ GOOGLE W ZAKRESIE AR, VR I LENS – A WSZYSTKO TO NAPĘDZANE POSTĘPAMI W WIDZENIU KOMPUTEROWYM I SZTUCZNEJ INTELIGENCJI.

GREG IVANOV, Head of AR/VR/Lens Partnerships (EMEA), Google

12.30

ZAPOMNIJCIE O INFLUENCERACH, JAK I DLACZEGO MARKI POWINNY WSPÓŁPRACOWAĆ Z ARTYSTAMI?

PIOTR KUJDA, Współzałożyciel i szef agencji content marketingu i creative partnerships high&

 

12.50

PRZERWA OBIADOWA

 

13.50

JAK TWORZYĆ PROJEKTY CONTENT MARKETINGOWE, KTÓRE DZIAŁAJĄ? JAK WYKORZYSTAĆ DIGITAL W BUDOWANIU CONTENTU? 
JAK WSPÓŁPRACOWAĆ Z ARTYSTAMI? JAK ZACHOWAĆ PRAWO DO WOLNOŚCI TWÓRCZEJ WE WSPÓŁPRACY Z  MARKAMI?

 

Panel dyskusyjny poprowadzi Edyta Kowal (Prowly)

Paneliści: Anna Iller (Allegro), Tomasz Czudowski (Tomasz Czudowski), Piotr Kujda (high&)

14.50

WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ W KONTEKŚCIE TEATRU I SZTUKI WSPÓŁCZESNEJ

WOJCIECH MARKOWSKI Producer, FluxVR

15.15

4 LATA OPOWIADANIA HISTORII W VR – CZY BYŁO WARTO?

WOJCIECH PAZDUR, Farm51 

15.40

PRZERWA KAWOWA

16.10

CZY OPŁACA SIĘ BYĆ NIEZALEŻNYM ARTYSTĄ

ROZMOWA Z DANIELEM CIUPRYKIEM (MC SILK)

 

 

WYDARZENIA NETWORKINGOWE

SEKTORÓW KREATYWNYCH

10 października, Room 13 Club  ul. Mazowiecka 13, Warszawa, godz. 19.00

 

W programie DJ SET zespołu MIYO

 

 

 

MUSIC EXPORT CONFERENCE

11-12 października 2018 r.

 

Ms Mermaid - Conference Center at The Tides,

ul. Wioślarska 8, 00-411 Warszawa, II piętro

 

8.30

OTWARCIE REJESTRACJI

8.30 – 10.00

KAWA POWITALNA

9.00 – 10.00

KONSULTACJE Z EKSPERTAMI PROGRAMÓW MINISTRA W ZAKRESIE MUZYKI: ROZWÓJ SEKTORÓW KREATYWNYCH, MUZYKA, EDUKACJA KULTURALNA, EDUKACJA ARTYSTYCZNA, ZAMÓWIENIA KOMPOZYTORSKIE, KULTURA CYFROWA

Uwaga: zapisy na konsultacje na miejscu, decyduje kolejność zgłoszeń

Sala nr 2

 

10.00 – 10.15

OTWARCIE KONFERENCJI – Paweł Lewandowski, Wiceminister Kultury
i Dziedzictwa Narodowego

Sala nr 1

 

10.15 – 10.35

Rynek muzyczny na świecie  - prezentacja najnowszych trendów muzycznych na świecie, aktualnych danych dotyczących sprzedaży muzyki oraz zmian w rankingu największych rynków muzycznych świata, a także prognozy dotyczące dalszego rozwoju muzyki. O ile wzrosła wartość muzyki na świecie? Jaki udział w globalnym rynku muzycznym stanowi dystrybucja cyfrowa, a jaki fizyczna? Jak prezentuje się światowa czołówka rynków muzycznych? Który kraj zanotował największy spadek, a który wzrost              i dlaczego? Na te i wiele innych pytań znajdziemy odpowiedź podczas sesji otwarcia konferencji, prezentowanej przez Xenię Iwaszko, Director of International Trade, IFPI, London

Sala nr 1

 

10.35 – 10.50

Zmiany na rynku muzycznym w Polsce.

Jak zmienił się rynek muzyczny w Polsce na przestrzeni ostatniego roku?
O ile wzrosła sprzedaż muzyki w dystrybucji cyfrowej, a jak przedstawia się sprzedaż nośników fizycznych z muzyką? Jaka jest relacja między najpopularniejszymi utworami w airplay’ach, a sprzedażą muzyki? Na te
i wiele innych pytań dotyczących rodzimego rynku muzycznego odpowie przedstawiciel Związku Producentów Audio-Video.

Sala nr 1

 

10.50 – 11.10

Kiedy Chiny zostaną największym rynkiem muzycznym na świecie i co to oznacza dla globalnego eksportu muzyki?

W ubiegłorocznej edycji Music Export Conference prezentowaliśmy największe rynki azjatyckie. Chiny w ubiegłym roku były na 14 miejscu dziś już są w pierwszej dziesiątce. Rolę liderów niezmiennie pełnią Stany Zjednoczone oraz Japonia, jednak jak zmieni się globalny rynek muzyczny, kiedy Chiny stanął się rynkiem nr jeden?

 

Keynote speech - Fengyan Zhang,  Association professor, PH.D, Department, School of Music and Recording Arts, Communication University of China

Sala nr 1

 

11.15 – 12.00

Eurowizja – festiwal piosenki nijakiej czy szansa na międzynarodowy sukces w Europie?

Czy ten największy na świecie konkurs piosenki pomaga artystom wypłynąć na międzynarodowe wody kariery muzycznej? Czy tylko Szwedzi znają tajemnice sukcesu na Eurowizji? Co zrobić by Polska osiągnęła na Eurowizji sukces porównywalny do tego z 1994 roku?

 

Moderacja: Adam Czerwiński, Dyrektor Muzyczny, RMF FM

Paneliści: Kasia Moś, artystka, Andrzej GromalaGromee (tbc), artysta, Greig Watts, DWB UK, Robert Skowroński, Warner Music Sweden, Sławek Berdowski, Artistars, manager Margaret, Damian Słonina, Dyrektor Zarządzający, Jaguarec Publishing, Scilla Hess, artystka, songwriterka, finalistka szwajcarskich eliminacji Eurowizji 2019, Szwajcaria

Sala nr 1

 

12.00 – 12.40

Przerwa

 

12.00 – 12.40

 

Masterclasses: Jak zwiększyć zasięg odbiorców muzyki i zdobyć nowych funów?  – Christine Bachler, Manager, Music – Strategic Partnerships CEE, YouTube & Google Play Music, Berlin

 Sala nr 2

 

Uwaga: zapisy na masterclasses dla artystów i menadżerów odbędą się na miejscu. Spotkanie w języku angielskim.

12.40 – 13.00

Kierunek Kanada: Canadian Music Week, Neill Dixon, CEO, CMW

Prezentacja największego wydarzenia dla biznesu muzycznego w Kanadzie. Canadian Music Week to seria branżowych kongresów muzycznych, a także najstarszy kanadyjski festiwal Showcasowy. W ramach CMW odbywają się także branżowe nagrody muzyczne, targi, sesje mentoringowe oraz wiele wydarzeń związanych z rozwojem rynku muzycznego. Polska w 2020 roku będzie gościem honorowym Canadian Music Week.

 

Zapowiedź Spotlight on Poland 2020Marek Hojda, Tamara Kamińska, Music Export Poland

Sala nr 1

 

13.00 – 14.00

Kierunek Kanada – prezentacja kanadyjskiego rynku muzycznego

 

Moderacja: Greg Przygocki, Akademia Menadżerów Muzycznych

Paneliści:  Neill Dixon, CEO, Canadian Music Week , Vince Degiorgio, Canadian Music Publishers Assosiation, Michael Permutter, President Instinct Entertainment; President of the Canadian Guild of Music Supervisors, Erin Benjamin, CEO of Music Canada Live, Jeff Beaulieu, Hopeful Tragedy Records, Canada, Shauna De Cartier, President of Six Shooter Records, Canada

Sala nr 1

 

14.00 – 14.15

Przerwa kawowa

14.15 – 15.15

Rumuński rynek muzyczny. Tajemnica sukcesu eksportowego kraju
z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. 

 

Moderacja: Gabi Drzewiecka, dziennikarka, Chillizet

Paneliści:  Catalin Muraru, CEO, założyciel wytwórni Roton, Alexandra Stan, rumuńska międzynarodowa gwiazda, Alex Cotofana, menadżer artystów, Cristian Papp, producent muzyczny

Sala nr 1

 

14.30 – 15.30

Konsultacje indywidualne z cyfrowej dystrybucji muzyki dla artystów
i menadżerów z Arielle Fisher, Spotify,  Szwecja –
sala nr 2

 

Uwaga: Zapisy na konsultacje na miejscu w recepcji

 

15.30 – 16.30

Cyfrowa dystrybucja szansą na szybsze zwiększenie eksportu muzyki

 

Moderacja: Kamil Jaczyński, Wielkie Joł

Paneliści: Marek Włodarczyk, Managing Partner, Independent Digital, Katarzyna Czechowska, Digital Music Manager, Kayax, Norbert Pacyga, CEO nourish, Adrian Ciepichał, Prezes Zarządu eMuzyka (tbc).

Sala nr 1

 

16.30 – 17.00

Przerwa kawowa

17.00 – 18.00

Różnice w działaniach managementowych między muzycznym rynkiem      w Polsce, a rynkami zagranicznymi – sala warsztatowa

 

Moderacja: Przemysław Kubajewski, project manager, Akademia Menadżerów Muzycznych

Paneliści: Greg Przygodzki, Kanada, Daniel Wyszogrodzki, dziennikarz muzyczny, Michał Wojtas, artist, Amarok project

Sala nr 2

 

18.15 – 18.45

Przejazd na wydarzenie networkingowe – transfer zapewniają organizatorzy

 

 

 

 

 

WYDARZENIA NETWORKINGOWE DLA BRANŻY MUZYCZNEJ

11 października, g. 19.00

Miejsce: Aurelio, Kucharze & Artyści, ul. Świętokrzyska 14, Warszawa

 

Showcase’y polskich twórców:

XXANAXX

KASIA MOŚ

PATRYK KUMÓR

LANBERRY

 

oraz Music Export Poland Night

 

W programie także przesłuchania utworów powstałych podczas obozu songwriterskiego organizowanego przez firmę Universal Music Polska i Music Export Poland, towarzyszącego Dniom Kreatywności.

 

 

 

MUSIC EXPORT CONFERENCE

 

Dzień II

11-12 października 2018 r.

Ms Mermaid - Conference Center at The Tides, ul. Wioślarska 8, 00-411 Warszawa

 

 

 

12 października, piątek

 

8.00

OTWARCIE REJESTRACJI

8.30 – 10.00

KAWA POWITALNA

8.30 – 10.00

KONSULTACJE Z EKSPERTAMI PROGRAMÓW MINISTRA W ZAKRESIE MUZYKI: ROZWÓJ SEKTORÓW KREATYWNYCH, MUZYKA, EDUKACJA KULTURALNA, EDUKACJA ARTYSTYCZNA, ZAMÓWIENIA KOMPOZYTORSKIE

 

Uwaga: zapisy na konsultacje na miejscu, decyduje kolejność zgłoszeń

Sala nr 2

 

10.00 – 11.00

Sieci i organizacje wspierające rozwój lokalnego rynku muzycznego i jego eksport

 

Jakie korzyści odnoszą twórcy ze zrzeszania się i organizowania w sieci, związki i platformy współpracy? Jak organizacja może pomóc w rozwoju biznesu muzycznego i jego eksporcie? Czy warto tworzyć podobne struktury w Polsce? M.in. na te pytania odpowiedzą zagraniczni goście reprezentujący organizacje firm niezależnych, scenę live, publisherów oraz tzw. Music Supervisors, odpowiedzialnych za synchronizację muzyki.

 

Moderator: Michał Wójcik, Tak Brzmi Miasto

Paneliści: Isabel Dacheux, President of EIFEIL, Indie Companies Assosiation, Francja,  Tony Duckworth, Pias, IMPALA, Vince Degiorgio, Canadian Music Publishers Assosiation, Michael Permutter, President of the Canadian Guild of Music Supervisors, Erin Benjamin, CEO of Music Canada Live, , Shauna De Cartier, President of Six Shooter Records, former Chair of the Canadian Independent Music Assosiation Board

Sala nr 1

 

10.00 – 11.00

My Name is New – prezentacja platformy wsparcia debiutantów na rynku muzycznym realizowanej przez firmę Kayax. Projekt dofinansowany          

z programu MKiDN „Rozwój Sektorów Kreatywnych”

Prowadzi: Maria Dudek, Kayax

Sala nr 2

 

11.00 – 12.00

 

Kobiety w biznesie muzycznym - dyskusja na temat pozycji kobiet na polskim rynku muzycznym w rocznice 100-lcia nadania kobietom praw wyborczych    w Polsce.

 

Moderacja: Gabi Drzewiecka, dziennikarka, Chillizet

Panelistki: Anna Laskowska, Dyrektor Sony ATV, Joanna Drozda, szefowa Agencji 4Music, Iga Mackiewicz, dyrektor programowy 4Fun Media, Agnieszka Kubiak, Head of content and marketing A+E Networks, wcześniej telewizji VIVA Polska, Urszula Dudziak, artystka (tbc),  Shauna de Cartier, President of Shooters Records, Kanada

Sala nr 1

 

11.00 – 11.40

Eksport muzyki w sieci – w jaki sposób wykorzystywać dystrybucję cyfrową do zwiększenia eksportu muzyki: case study.

 

Krzysztof Pikuła, Deputy Head of Audio & Video, Independent Digital

Sala nr 2

 

12.00 – 12.40

Przerwa

12.40 – 13.40

Sektor audiowizualny, film, reklama, nowe media, gry wideo jako narzędzia wsparcia eksportu muzyki

 

Moderacja: Marek Hojda, Dyrektor Music Export Poland

Paneliści: Will Hughes, Licensing Manager, Songtradr UK,  Michael Permutter, President of the Canadian Guild of Music Supervisors, Włodzimierz Szadziński, Sony ATV, Vince Degiorgio, CYMBA Music Publishing, Kanada, Magda Niestryjewska, Head of sync, music supervisor, Jaguarec Publishing

Sala nr 1

 

13.00 – 13.20

 

Europejski Program Wymiany Przedsiębiorców 

Prezentacja - Monika Łuczak, KAM Coordinator EEN CP, Intermediary Organisation for EYE Programme, PARP

 

Sala nr 2

 

13.20 – 14.00

 

Strategie promocji muzyki w internecieAnia Wójcik, LifeTube

Sala nr 2

 

13.40 – 14.10

THE POWER OF YOUTUBERS!  Współpraca z YouTuberami

Prowadzi: Patryk Kumór, artysta, songwriter

Sala nr 1

 

14.10 – 15.10

Songwriting i kolaboracje międzynarodowe

Prezentacja rezultatów dotychczasowych trzech edycji organizowanych 
w Polsce międzynarodowych obozów songwriterskich.

 

Gośćmi panelu będą czołowi songwriterzy, którzy mają na swoim koncie współpracę m.in. ze światowymi megagwiazdami – Kylie Minogue, Ellie Goulding, Aloe Blacc, czy Bobem Sinclarem.

 

Anna Pyzińska, senior A&R manager, Universal Music Polska.

 

Panel dyskusyjny:

Moderacja: Marek Hojda, Dyrektor Music Export Poland

Paneliści:  Paul Whalley, Notting Hill, UK,  Lewis Gardiner, BMG, UK, Tom Hollings, Kobalt Music, UK,  Will Blake, Soundcollective, UK, Vincent Degiorgio, CYMBA Music Publishing, Kanada, Marta Gałuszewska, Universal Music Polska

Sala nr 1

 

14.00 – 15.00

Eksport polskiej muzyki elektronicznej – spotkanie informacyjne projektu Moment dofinansowanego ze środków programu MKiDN „Rozwój Sektorów kreatywnych”

 

Prowadzenie: Katarzyna Czechowska oraz Jarosław Czechowski „Angelo Mike” – koordynatorzy projektu

Sala nr 2

 

15.30 – 16.00

Przerwa kawowa

16.00 – 16.50     

Warsztaty MUSIC EXPORT POLAND  przygotowujące do udziału w targach muzycznych za granicą.

Warsztaty poprowadzi Tamara Kamińska, Wicedyrektor Music Export Poland, wcześniej odpowiadała m.in. za projekt organizacji targów WOMEX  w Katowicach w 2017 r. 

Sala nr 2

 

16.00 – 16.30

Program Ministra „Rozwój Sektorów Kreatywnych”  - Anna Ceynowa, MKiDN

Zmiany w programie Rozwój Sektorów Kreatywnych – planowane nowe mechanizmy wsparcia eksportu muzyki oraz prezentacja wybranych projektów z sektora muzyki, dofinansowanych w ostatniej edycji programu.

16.30 – 16.50

Inicjatywa “Music Moves Europe”  programu Kreatywna Europa – prezentacja perspektyw związanych z wprowadzeniem nowego instrumentu wsparcia sektora muzycznego w ramach programu Kreatywna Europa –  Marek Hojda, Music Export Poland

17.10 – 17.30

Zakończenie i podsumowanie konferencji

17.30 – 18.00

Przerwa kawowa

18.00 – 18.30

Przejazd na wydarzenie networkingowe

 

 


WYDARZENIA NETWORKINGOWE DLA BRANŻY MUZYCZNEJ

12 października, g. 19.00

Miejsce: Aurelio, Kucharze & Artyści, ul. Świętokrzyska 14, Warszawa

 

Showcase’y polskich twórców:

 

AGYNESS B. MARRY

WISHLAKE

 

 

FINANSOWANIE SEKTORÓW KREATYWNYCH

 

15 października 2018 r.

Ms Mermaid - Conference Center at The Tides, ul. Wioślarska 8, 00-411 Warszawa, piętro 1

 

 

8.30 

Otwarcie rejestracji

8.30 – 10.00

Kawa powitalna

9.00 – 10.00

Indywidualne konsultacje z ekspertami Programów dotacyjnych MKiDN:

Zamówienia kompozytorskie, Muzyka, Czytelnictwo, Partnerstwo dla książki, Edukacja artystyczna, Edukacja kulturalna, Rozwój Sektorów Kreatywnych, Film, Kultura Cyfrowa, Teatr i Taniec, Promocja polskiej kultury za granicą, Sztuki wizualne

10.00 – 10.15

Oficjalne otwarcie konferencji

prof. Piotr Gliński, Wicepremier, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

10.15 – 10.30

Charakterystyka polskich branż kreatywnych:

Prezentacja: Joanna Sanetra-Szeliga, Urząd Statystyczny w Krakowie, Ośrodek Statystyki Kultury, Międzynarodowe Centrum Kultury

10.30 – 11.00

Panel dyskusyjny nt. mechanizmów finansowania sektorów kreatywnych

Moderacja: prof. Rafał Kasprzak, Szkoła Główna Handlowa

Paneliści: Stan Just, Stowarzyszenie Polskie Gry, Maciej Miąsik, Fundacja Indie Games Polska, Andrzej Dąbrowski, Independent Digital, Paulina Kisiel, Centrum Designu Gdynia, Alicja Grawon-Jaksik, ekspert ds. sektora audiowizualnego

11.00 – 11.40

Wsparcie dla produkcji audiowizualnych

Moderacja: Anna E. Dziedzic, Polski Instytut Sztuki Filmowej

Paneliści: Maciej Dydo, Zastępca Dyrektora Departamentu Własności Intelektualnej i Mediów, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Radosław Śmigulski, Dyrektor, Polski Instytut Sztuki Filmowej

11.40 – 12.00

Przerwa kawowa

12.00 – 12.40

Panel Mastering the Game: Ulgi na produkcje kulturowych gier wideo

Moderacja: Maciej Dydo, Zastępca Dyrektora Departamentu Własności Intelektualnej i Mediów, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Paneliści: Stan Just, Stowarzyszenie Polskie Gry,  Maciej Miąsik, Fundacja Indie Games Polska, Piotr Bajraszewski, 11 bit studios

 

12.40 – 13.15

 

Program Ministra: Rozwój Sektorów Kreatywnych

Prezentacja: Anna Ceynowa, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

13.15 – 13.30

Przerwa kawowa

13.30 – 13.45

Info Day programu Kreatywna Europa

Oficjalne otwarcie – Małgorzata Kiełkiewicz, Creative Europe Desk Polska

13.45 – 14.45

Instrument Gwarancyjny Sektorów Kultury i Kreatywnych Programu Kreatywna Europa

Prezentacja Instrumentu Gwarancyjnego: Maciej Szymanowicz, Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Sieci Komunikacyjnych, Treści i Technologii

 

Dyskusja z udziałem ekspertów:

Moderacja: Alicja Grawon-Jaksik

Halina Wiśniewska, Bank Gospodarstwa Krajowego, Maciej Szymanowicz, Komisja Europejska, Chiara Amadori, Europejski Fundusz Inwestycyjny, Phillippe Kern, KEA

14.45 – 15.45

Warsztaty Mastering the Game nt. ulg podatkowych na produkcję kulturowych gier wideo, sala warsztatowa

Prowadzenie: Stan Just, Stowarzyszenie Polskie Gry

14.45 – 15.4

Polskie organizacje w programie Kreatywna Europa – panel dyskusyjny 
z udziałem reprezentantów projektów dofinansowanych przez program Kreatywna Europa

 

Moderacja: Błażej Hrapkowicz

Paneliści: Kamila Buchalska, Książkowe Klimaty, Karolina Giedrys-Majkut, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Ita Krajewska, Teatr Dramatyczny, Jarosław Sawko, Platige Image

15.45 – 16.00

Przyszłość Programu Kreatywna Europa

Maciej Szymanowicz, Komisja Europejska

16.00 – 16.15

Przerwa kawowa

 

16.15 – 17.00

 

Prezentacja komponentu MEDIA oraz Kultura, sesje równoległe

Komponent MEDIA – Julia Płachecka, Creative Europe Desk Polska

Komponent Kultura – Paweł Malinowski, Creative Europe Desk Polska

 

 

 

 

 

 

PREZENTACJA ZACHĘT DO PRODUKCJI AUDIOWIZUALNEJ

19 października 2018 r., g. 11.00 – 12.30

Kinoteka – Pałac Kultury i Nauki, pl. Defilad 1, 00-901 Warszawa, sala nr 2

 

 

Moderacja: Anna E. Dziedzic, Polski Instytut Sztuki Filmowej

Paneliści: Maciej Dydo, Zastępca Dyrektora, Departament Własności Intelektualnej i Mediów, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Radosław Śmigulski, Dyrektor, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Igor Savychenko, producent filmowy, Ukraina