Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować
naszą politykę.
Miejsce: Centrum konferencyjne Ms Mermaid, ul. Wioślarska 8, Warszawa
http://sektorykreatywne.mkidn.gov.pl/media/DNI_KREATYWNOSCI_2019/0.PROGRAM_1-4.10.2019.pdf (program w formacie pdf.)
http://sektorykreatywne.mkidn.gov.pl/media/DNI_KREATYWNOSCI_2019/1.ENG._PROGRAMME_1-4.10.2019.pdf (ENGLISH)
MUSIC EXPORT CONFERENCE 2019 - 1 października |
||
GODZINA |
WYDARZENIE |
UCZESTNICY |
8:30 |
OTWARCIE REJESTRACJI |
|
9:00-10:00
*9:00-18:00 |
Konsultacje indywidualne z ekspertami ds. programów dotacyjnych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i branżowymi dla sektora muzyki: - Program „Rozwój Sektorów Kreatywnych” - Program „Kultura Cyfrowa” - Program „Muzyka” - Program „Muzyczny ślad” - Program „Edukacja kulturalna” - Program „Edukacja artystyczna” - Program „Zamówienia kompozytorskie” - Program „Promocja polskiej kultury za granicą” - *Stoisko prezentacji z ekspertami Krajowego Punktu Kontaktowego ds. instrumentów finansowych UE (Stoisko eksperckie KPK dostępne będzie w godzinach 9:00-18:00) |
|
10:00 |
OFICJALNE OTWARCIE DNI KREATYWNOŚCI I MUSIC EXPORT CONFERENCE |
|
10:30 - 10:55 |
EKONOMICZNA WARTOŚĆ POLSKIEGO RYNKU MUZYCZNEGO I JEGO EKSPORTU Prezentacja najnowszych badań rynkowych, realizowanych na zlecenie MKiDN |
Piotr Lewandowski, Instytut Badań Strukturalnych
|
10:55 - 11:45 |
PROGRAMY EDUKACYJNE DLA PROFESJONALISTÓW BRANŻY MUZYCZNEJ W ZAKRESIE EKSPORTU Druga prezentacja to projekt mentoringowy dla młodych menadżerów, finansowany z programu MKiDN „Rozwój Sektorów Kreatywnych” |
Moderacja: Marek Hojda, Music Eksport Poland
|
11:45 - 12:45 |
PRZYSZŁOŚĆ RYNKU MUZYCZNEGO |
Susan Butler, Music Confidential |
12:45 - 13:15 |
PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA |
|
13:15 - 13:30 |
PROJEKT „DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI” |
Sławek Berdowski, Artistars |
13:30 - 14:30 |
KANADA 2020 – SPOTLIGHT ON POLAND Jak zaistnieć na kanadyjskim rynku muzycznym? O specyfice 9. największego rynku muzycznego na świecie opowiedzą eksperci kanadyjskiego rynku muzycznego Polska w 2020 r. będzie tzw. Spotlight Country na Canadian Music Week – największym wydarzeniu dla rynku muzycznego w Kanadzie. W ramach przygotowań do tego wydarzenia, już po raz drugi prezentujemy kanadyjski rynek muzyczny zapraszając najlepszych ekspertów rynku. W ubiegłym roku gościliśmy przedstawicieli kanadyjskich wytwórni, wydawców, sceny live, music supervisors, tour managera oraz Canadian Music Week. W tym roku na zaproszenie MKiDN poza szefem CMW gościmy kanadyjskiego wydawcę, tour managera, dystrybutora i promotora |
Moderacja: Neill Dixon, CEO Canadian Music Week Meg Symsyk, Vice President International marketing & Management eOne Music Ralph James, The Agency for the Performing Arts (APA) Richard Mills, Global Creative Partners, live & tour logistic |
14:40 - 15:10 |
EKSPORT POLSKIEJ MUZYKI - EKSPLOATACJA POLSKIEGO REPERTUARU NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH
|
Prezentacja:
Marek Włodarczyk, Independent Digital |
15:10 - 15:40 |
RYNEK MUZYCZNY NA ŚWIECIE
|
Agnieszka Horak, IFPI |
15:40 - 16:00 |
PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA |
|
16:00 - 16:40 |
JAK GLOBALNE PLATFORMY DLA NIEZALEŻNYCH TWÓRCÓW UŁATWIAJĄ ROZWIJAĆ BIZNES I EKSPORTOWAĆ MUZYKĘ? |
Moderacja: Laura Strzałkowska, LS Consulting Paneliści: Didier Gosset, Communication & Network Director, Impala Andrzej Dąbrowski, Alians Niezależnych Producentów Muzycznych |
16:10 - 16:45 |
PREZENTACJA INSTRUMENTU GWARANCYJNEGO PROGRAMU KREATYWNA EUROPA I INNYCH INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH UE |
Arkadiusz Lewicki, Dyrektor, Krajowy Punkt Kontaktowy ds. instrumentów finansowych UE |
16:00 - 16:45 |
CANADIAN MUSIC WEEK 2020
Co zrobić by udział w Canadian Music Week zakończył się sukcesem?
W warsztatach wezmą udział także przedstawiciele krakowskiego zespołu Cinemon, który na konferencję przyjedzie prosto z niemal miesięcznej trasy koncertowej po Kanadzie, a która jest wynikiem kontaktów nawiązanych przez zespół podczas ubiegłorocznej edycji Music Export Conference. |
Prowadzenie: Michał Wójcik, Cinemon
|
16:40 - 17:40 |
MUSIC VIDEO Jak wykorzystać wideoklipy do eksportu muzyki? Gdzie szukać grantu na produkcję innowacyjnego wideoklipu o potencjale eksportowym?
Prezentacja najciekawszych casów oraz dyskusja z udziałem panelistów MKiDN uruchomiło w ubiegłym roku w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych” możliwość dofinansowywania innowacyjnych artystycznie wideoklipów o charakterze eksportowym. Podczas konferencji opowiemy o tym działaniu oraz porozmawiamy z ekspertami w zakresie produkcji i promocji wideoklipów o tym jak przygotować i wykorzystać wideoklip, by pomógł zbudować międzynarodowy zasięg odbiorców muzyki artysty. Zaprezentujemy także nową inicjatywę na mapie wydarzeń dla branży muzycznej – galę nagród dla wideoklipów – PL Video Music Awards, której tegoroczna edycja uzyskała wsparcie MKiDN z programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”.
|
Moderacja:
Urszula Heuwinkel, PL Music Video Awards Sławek Berdowski, Artistars Dorota Neef, MTV POLSKA |
17:40 - 18:00 |
PREZENTACJA PROGRAMU MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO „ROZWÓJ SEKTORÓW KREATYWNYCH” |
|
17:00 - 18:00 |
SPOTIFY Masterclass Celem tej sesji jest wyposażenie artystów i ich współpracowników we wszystkie informacje i narzędzie niezbędne do budowania obecności artysty na Spotify |
Prowadzący: Arielle Fischer, Artist and Label Marketing Manager, Spotify Mateusz Smółka, CEE Lead, Music Culture, Spotify |
MUSIC EXPORT CONFERENCE 2019 - 2 października |
||
GODZINA |
WYDARZENIE |
UCZESTNICY |
8:30 |
OTWARCIE REJESTRACJI |
|
9:00-10:00
*9:00-18:00 |
Konsultacje indywidualne z ekspertami ds. programów dotacyjnych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i branżowymi dla sektora muzyki: - Program „Rozwój Sektorów Kreatywnych” - Program „Kultura Cyfrowa” - Program „Muzyka” - Program „Muzyczny ślad” - Program „Edukacja kulturalna” - Program „Edukacja artystyczna” - Program „Zamówienia kompozytorskie” - Program „Promocja polskiej kultury za granicą” - Programy Narodowego Centrum Kultury - *Stoisko prezentacji z ekspertami Krajowego Punktu Kontaktowego ds. instrumentów finansowych UE (Stoisko eksperckie KPK dostępne będzie w godzinach 9:00-18:00) |
|
10:00 - 11:00 |
JAK MARKI WSPIERAJĄ ARTYSTÓW I RYNEK MUZYCZNY? Dyskusja z udziałem przedstawiciel marek i agencji marketingowych wspierających muzykę i jej eksport. |
Moderacja: Małgorzata Płysa, Unsound Jerzy Hołub, Mastercard |
11:20 - 12:20 |
YOU TUBE Masterclass |
Prowadzenie: Christine Bachler, manager, Music – Strategic Partnership Central Eastern Europe, You Tube & Google Play Music |
11:15 - 12:15 |
CEE Music – rynek muzyczny w Europie Środkowo-Wschodniej Jaka jest specyfika poszczególnych rynków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej? Jak wykorzystać potencjał współpracy regionalnej do efektywniejszego wykorzystania potencjału regionu w rozwoju rynku muzycznego?
Region Europy Środkowo-Wschodniej jako grupa jest 10. największym rynkiem muzycznym na świecie, jako indywidualny kraj, każdy stanowi znacznie mniej niż 0,6% globalnego rynku.
|
Moderacja: Paulina Sylwin, Sony Entertainment Tony Duckworth, PIAS Piotr Kabaj, Music Export Poland Leszek Wronka |
12:15 - 13:15 |
PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA
|
|
13:15 - 14:00 |
FROM ZERO TO HERO – strategie budowania międzynarodowej marki artysty |
Prezentacje: |
13:20 - 14:00 |
MY NAME IS NEW Platforma wspierania debiutantów – na czym polega i co udało się osiągnąć przez ostatni rok? |
Prowadznie: Bloo Crane (Michał Polański, Krzysztof Kołodziejczyk)
|
14:10 - 15:15 |
DYSTRYBUCJA CYFROWA
Blok 4 sesji poświęconych kwestiom dystrybucji cyfrowej muzyki oraz innowacjom związanym z AI i ich wpływem na rozwój branży. Ten segment rynku zmienia się nieustannie, co roku pojawiają się nowe narzędzia i platformy, które mają duże znaczenie w promocji muzyki.
Ich globalny zasięg stwarza nowe możliwości dla eksportu muzyki. Jednocześnie wzrost cyfrowej dystrybucji muzyki w Polsce odnotowuje się na poziomie kilkunastu procent dla całego rynku (choć w przypadku agregatorów do 40%), podczas gdy w krajach Azji, Ameryki Płd. o kilkaset procent. W Polsce udział Digitalu w rynku to ok. 30%, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej, Północnej i krajach bałtyckich stanowi do 97%. Dyskusja nt. szans związanych z dystrybucją cyfrową w kontekście eksportu |
Moderacja: Meg Symsyk, VP International Marketing & Management – eOne Music
Marek Włodarczyk, Independent Digital Ania Kasperek, The Orchard Adrian Ciepichał, eMuzyka |
14:10-14:30
|
Fire chat z Hanią Rani |
Moderacja: Łukasz Napora |
15:15 - 15:35 |
PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA |
|
15:35 - 16:15 |
CYFROWA REWOLUCJA - jak innowacje pomagają w eksporcie muzyki? |
Moderacja: Ania Gruszka, TikTok |
16:15 -17:00 |
POLSKA SCENA ELEKTRONICZNA SIŁĄ EKSPORTU POLSKIEJ MUZYKI!
W przyszłym roku podczas ADE planowany jest panel poświęcony polskiej scenie elektronicznej – co jest efektem udziału koordynatora programowego ADE w drugiej edycji Music Export Conference. Ponadto przedstawiciele polskiej branży muzycznej już w tym roku zagoszczą w dwóch panelach podczas ADE. |
Moderacja: Frankie Davison, Sterao Sanctity UK, Mateusz Dziewulski, Skytech Anna Suda, An on Bast |
16:00 - 16:30 |
MUZYKA W FILMIE, SERIALU, REKLAMIE, GRZE KOMPUTEROWEJ
|
Prezentacja: Magdalena Niestryjewska, Jaguarec |
16:30 - 17:00 |
Współpraca z twórcami internetowymi szansą na eksport muzyki? Jak legalnie korzystać z muzyki na platformach internetowych? |
Marcin Olender, Google Polska, LifeTube |
17:15 - 18:00 |
MAGIA PLAYLIST
Jak analizować dane do budowania skutecznych strategii rozwoju kariery artysty? Prezentacja przedstawiająca praktyczne aspekty i narzędzia do wykorzystania pełnego potencjału różnych platform internetowych z elementami case studies. |
Prowadzenie: |
17:00 - 18:00 |
JAK ZAPLANOWAĆ I ZORGANIZOWAĆ TRASĘ KONCERTOWĄ ZA GRANICĄ? |
Moderacja: Ralph James, The Agency for the Performing Arts (APA)
Ralf Diemert, von der haardt |
MASTERING THE GAME 2019 - PROGRAM PANELI DYSKUSYJNYCH - 3 października (czwartek) |
||
GODZINA |
WYDARZENIE |
UCZESTNICY |
8:30 |
Otwarcie rejestracji na konferencję |
|
9:00-10:00
*9:00-18:00 |
Konsultacje indywidualne z ekspertami z instytucji i programów wspierających sektory kreatywne, w tym również branżę gier wideo - Program „Rozwój Sektorów Kreatywnych” - Program „Kultura Cyfrowa” - Program „Edukacja kulturalna” - Program „Edukacja artystyczna” - Program „Promocja polskiej kultury za granicą”
- *Stoisko z ekspertami z Krajowego Punktu Kontaktowego ds. instrumentów finansowych UE (Stoisko eksperckie KPK dostępne będzie w godzinach 9:00-18:00) |
|
10:00 |
Inauguracja konferencji Mastering the Game 2019
|
|
10:30-12:00 |
Gdzie, na jakie cele i na jakich warunkach twórcy gier wideo mogą uzyskać wsparcie finansowe? |
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Programów UE
Ministerstwo Finansów
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju |
12:00-12:30 |
Przerwa |
|
12:30-13:30 |
Central & Eastern European Game Awards 2019 – prezentacja gier nominowanych do nagrody |
Marek Czerniak, Fundacja Indie Games Polska Paweł Miechowski, Fundacja Indie Games Polska Łukasz Wołonkiewicz, Poznań Game Arena |
13:30-14:30 |
Przerwa |
|
14:30-15:30 |
„Przed wyruszeniem w drogę należy…” – jak przeanalizować pomysł na grę, zanim przejdzie się do jego realizacji?
|
Stan Just, Stowarzyszenie Polskie Gry |
15:30-16:00 |
Przerwa |
|
16:00-17:30 |
Edukacja w gamedevie: inicjatywy, jakość, potrzeby branży |
Jakub Marszałkowski, Fundacja Indie Games Polska
Maciej Miąsik, Game Dev School
Mariusz Gąsiewski, Google
Anna Krampus-Sepielak, Krakowski Park Technologiczny
Michał Mochocki, Gamedec, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy |
MASTERING THE GAME 2019 - PROGRAM WARSZTATÓW - 3 października (czwartek)
|
||
10:30-12:30 |
Prawo własności intelektualnej w procesie produkcji gry wideo – o czym powinni pamiętać twórcy?
|
Michał Pękała, Linklaters |
14:30-16:30 |
Na co twórcy gier wideo powinni zwrócić szczególną uwagę, wybierając formę prowadzenia działalności gospodarczej?
|
Marcelina Szwed-Ziemichód, Linklaters |
MASTERING THE GAME 2019 - PROGRAM PANELI DYSKUSYJNYCH - 4 października (piątek)
|
||
8:30 |
Otwarcie rejestracji |
|
9:00-10:00
*9:00-18:00 |
Konsultacje indywidualne z ekspertami z instytucji i programów wspierających sektory kreatywne, w tym również branżę gier wideo - Program „Rozwój Sektorów Kreatywnych” - Program „Kultura Cyfrowa” - Program „Edukacja artystyczna” - Program „Edukacja kulturalna” - Program „Promocja polskiej kultury za granicą” - Program „Film” - Program „Sztuki wizualne” - Program „Teatr i taniec” - Program „Stypendia”
- *konsultacje z ekspertami z Krajowego Punktu Kontaktowego ds. instrumentów finansowych UE (Stoisko eksperckie KPK dostępne będzie w godzinach 9:00-18:00) |
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Programów UE
Ministerstwo Finansów
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju |
10:00-11:30 |
Cyfrowe powieści – między książką a grą |
Paweł Schreiber, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Michał Gałek, Starward Industries
Jakub Wolff, The Dust
Grzegorz Dymek, Anshar Studios
Marcin Przybyłek
|
11:30-11:50 | Games for Impact – podsumowanie projektu poświęconego grom wideo zaangażowanym społecznie | Jakub Zgierski, Filmoteka Narodowa-Instytut Audiowizualny |
11:50-12:15 | Przerwa | |
12:15-13:45 |
Polska branża sportów elektronicznych – kierunki dalszego rozwoju |
Michał „Wasiu” Wasik
Wojciech Jeznach, Fantasy Expo
Bartosz Pawlik, Polsat Games
Jarosław Śmietana, Teamplay
Łukasz Trybuś, Stowarzyszenie Sportów Elektronicznych
Adrian Kostrzębski, ESL Polska |
13:45-14:30 |
Przerwa |
|
14:30-15:30 | Mały ekran, duży sukces finansowy – jak skutecznie monetyzować gry mobilne? | Mariusz Gąsiewski, Google |