Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.  Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[Zamknij]



logo-dni-kreatywności


Program: konferencje w Warszawie, 1-4.10.2019

 

Miejsce: Centrum konferencyjne Ms Mermaid, ul. Wioślarska 8, Warszawa

 

http://sektorykreatywne.mkidn.gov.pl/media/DNI_KREATYWNOSCI_2019/0.PROGRAM_1-4.10.2019.pdf     (program w formacie pdf.)

http://sektorykreatywne.mkidn.gov.pl/media/DNI_KREATYWNOSCI_2019/1.ENG._PROGRAMME_1-4.10.2019.pdf    (ENGLISH)

 

MUSIC EXPORT CONFERENCE 2019 - 1 października

GODZINA

WYDARZENIE

UCZESTNICY

8:30

OTWARCIE REJESTRACJI

9:00-10:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*9:00-18:00

Konsultacje indywidualne z ekspertami ds. programów dotacyjnych                                                                                           Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i branżowymi dla sektora muzyki:

- Program „Rozwój Sektorów Kreatywnych”

- Program „Kultura Cyfrowa”

- Program „Muzyka”

- Program „Muzyczny ślad”                                                     

- Program „Edukacja kulturalna”

- Program „Edukacja artystyczna”

- Program „Zamówienia kompozytorskie”

- Program „Promocja polskiej kultury za granicą”

                                                                                                                                                                                                                    
- Programy Narodowego Centrum Kultury

- *Stoisko prezentacji z ekspertami Krajowego Punktu Kontaktowego ds. instrumentów finansowych UE

(Stoisko eksperckie KPK dostępne będzie w godzinach 9:00-18:00)   

10:00

OFICJALNE OTWARCIE DNI KREATYWNOŚCI I MUSIC EXPORT CONFERENCE

10:30 - 10:55

EKONOMICZNA WARTOŚĆ POLSKIEGO RYNKU MUZYCZNEGO I JEGO EKSPORTU
 

Prezentacja najnowszych badań rynkowych, realizowanych na zlecenie MKiDN

Piotr Lewandowski, Instytut Badań Strukturalnych


Izabela Frankiewicz, Question Mark. Biuro Badań Społecznych

10:55 - 11:45

PROGRAMY EDUKACYJNE DLA PROFESJONALISTÓW BRANŻY MUZYCZNEJ W ZAKRESIE EKSPORTU

Prowadzący przedstawią działania edukacyjne organizowane przez biuro Music Export Poland dla profesjonalistów rynku muzycznego w kontekście podnoszenia kompetencji eksportowych

Prezentacja projektu Akademii Menadżerów Muzycznych
 - AMM to jedyny obecnie profesjonalny program edukacyjny skierowany do przedstawicieli rynku muzycznego

Tak Brzmi Miasto – Inkubator

Druga prezentacja to projekt mentoringowy dla młodych menadżerów, finansowany z programu MKiDN „Rozwój Sektorów Kreatywnych”

Moderacja:                  Marek Hojda, Music Eksport Poland

Przemysław Kubajewski, Akademia Menedżerów Muzycznych


Michał Wójcik, Krakowska Scena Muzyczna


Magdalena Chołyst, Artist in Bloom

11:45 - 12:45

PRZYSZŁOŚĆ RYNKU MUZYCZNEGO

Susan Butler, Music Confidential

12:45 - 13:15

PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA

 

13:15 - 13:30

PROJEKT „DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI” 

Sławek Berdowski, Artistars

13:30 - 14:30

KANADA 2020 – SPOTLIGHT ON POLAND
 

Jak zaistnieć na kanadyjskim rynku muzycznym?

O specyfice 9. największego rynku muzycznego na świecie opowiedzą eksperci kanadyjskiego rynku muzycznego

 

Polska w 2020 r. będzie tzw. Spotlight Country na Canadian Music Week – największym wydarzeniu dla rynku muzycznego w Kanadzie. W ramach przygotowań do tego wydarzenia, już po raz drugi prezentujemy kanadyjski rynek muzyczny zapraszając najlepszych ekspertów rynku. W ubiegłym roku gościliśmy przedstawicieli kanadyjskich wytwórni, wydawców, sceny live, music supervisors, tour managera oraz Canadian Music Week.

W tym roku na zaproszenie MKiDN poza szefem CMW gościmy kanadyjskiego wydawcę, tour managera, dystrybutora i promotora

Moderacja:                     Neill Dixon, CEO Canadian Music Week

Paneliści:
Jake Gold, President The Management Trust, Music Managers Forum

 

Meg Symsyk, Vice President International marketing & Management eOne Music
 

Ralph James, The Agency for the Performing Arts (APA)
 

Richard Mills, Global Creative Partners, live & tour logistic

14:40 -  15:10

EKSPORT POLSKIEJ MUZYKI - EKSPLOATACJA POLSKIEGO REPERTUARU NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH


Prezentacja dotycząca praw autorskich oraz rynku cyfrowego

Prezentacja:
Tomek Lipiński, członek zarządu ZAIKS


Rafał Kownacki, Zastępca Dyrektora ds. zagranicznych ZAIKS

 

Marek Włodarczyk, Independent Digital

15:10 - 15:40

RYNEK MUZYCZNY NA ŚWIECIE


Jakie zmiany zaszły na świecie na przestrzeni ostatniego roku?


Prezentacja najnowszych danych na temat globalnego rynku muzycznego

Agnieszka Horak, IFPI

15:40 - 16:00

PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA

 

16:00 -  16:40

JAK GLOBALNE PLATFORMY DLA NIEZALEŻNYCH TWÓRCÓW UŁATWIAJĄ ROZWIJAĆ BIZNES I EKSPORTOWAĆ MUZYKĘ?

Moderacja:                   Laura Strzałkowska,          LS Consulting
 

Paneliści:
Tom Deakin, Global Services Director, Merlin

 

Didier Gosset, Communication & Network Director, Impala
 

Andrzej Dąbrowski,  Alians Niezależnych Producentów Muzycznych

16:10 - 16:45

PREZENTACJA INSTRUMENTU GWARANCYJNEGO PROGRAMU KREATYWNA EUROPA I INNYCH INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH UE

Arkadiusz Lewicki, Dyrektor, Krajowy Punkt Kontaktowy ds. instrumentów finansowych UE

16:00 - 16:45

CANADIAN MUSIC WEEK 2020


Jak przygotować się do projektu Spotlight on Poland?

Co zrobić by udział w Canadian Music Week  zakończył się sukcesem?
 


Warsztaty przygotowujące polskich artystów i firmy do udziału w Canadian Music Week 2020 – Spotlight on Poland. Spotkanie skierowane jest  przede wszystkim dla osób zakwalifikowanych do przyszłorocznego wydarzenia, a także dla innych potencjalnie zainteresowanych udziałem w tego typu wydarzeniach za granicą. Warsztaty przygotowane we współpracy z Fundacją Music Export Poland, odpowiedzialnych za projekt Spotlight on Poland. 

W warsztatach wezmą udział także przedstawiciele krakowskiego zespołu Cinemon, który na konferencję przyjedzie prosto z niemal miesięcznej trasy koncertowej po Kanadzie, a która jest wynikiem kontaktów nawiązanych przez zespół podczas ubiegłorocznej edycji Music Export Conference.

Prowadzenie:
Marek Hojda i Tamara Kamińska, Music Export Poland

Paneliści:
Neill Dixon, CEO Canadian Music Week

Michał Wójcik, Cinemon


Tomasz Lipiński, Music Export Poland


Natalia Kwiatkowska, Cheap Tobacco

16:40 - 17:40

MUSIC VIDEO

Jakie znaczenie ma dziś teledysk w promocji muzyki?

Jak wykorzystać wideoklipy do eksportu muzyki?

Gdzie szukać grantu na produkcję innowacyjnego wideoklipu o potencjale eksportowym?

 

Prezentacja najciekawszych casów oraz dyskusja z udziałem panelistów
 

MKiDN uruchomiło w ubiegłym roku w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych” możliwość dofinansowywania innowacyjnych artystycznie wideoklipów o charakterze eksportowym. Podczas konferencji opowiemy o tym działaniu oraz porozmawiamy z ekspertami w zakresie produkcji i promocji wideoklipów o tym jak przygotować i wykorzystać wideoklip, by pomógł zbudować międzynarodowy zasięg odbiorców muzyki artysty. Zaprezentujemy także nową inicjatywę na mapie wydarzeń dla branży muzycznej – galę nagród dla wideoklipów – PL Video Music Awards, której tegoroczna edycja uzyskała wsparcie MKiDN z programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”.

 

Moderacja:
Kasia Nowicka „Novika”

Paneliści:
Rafał Baran, CEO 4FunMedia


Wojtek Augustyniak, PL Music Video Awards, Szkoła Teledysków

Urszula Heuwinkel, PL Music Video Awards

Sławek Berdowski, Artistars

Dorota Neef, MTV POLSKA

17:40 - 18:00

PREZENTACJA PROGRAMU MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO „ROZWÓJ SEKTORÓW KREATYWNYCH”

 

17:00 - 18:00

SPOTIFY Masterclass

Celem tej sesji jest wyposażenie artystów i ich współpracowników we wszystkie informacje i narzędzie niezbędne do budowania obecności artysty na Spotify

Prowadzący:               Arielle Fischer, Artist and Label Marketing Manager, Spotify 

Mateusz Smółka, CEE Lead, Music Culture, Spotify

 

MUSIC EXPORT CONFERENCE 2019 - 2 października

GODZINA

WYDARZENIE

UCZESTNICY

8:30

OTWARCIE REJESTRACJI

9:00-10:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*9:00-18:00

Konsultacje indywidualne z ekspertami ds. programów dotacyjnych                                                                                                    Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego i branżowymi dla sektora muzyki:

- Program „Rozwój Sektorów Kreatywnych”

- Program „Kultura Cyfrowa”

- Program „Muzyka”

- Program „Muzyczny ślad”                                                     

- Program „Edukacja kulturalna”

- Program „Edukacja artystyczna”

- Program „Zamówienia kompozytorskie”

- Program „Promocja polskiej kultury za granicą”                                                                                                                                       

- Programy Narodowego Centrum Kultury                                                                     

- *Stoisko prezentacji z ekspertami Krajowego Punktu Kontaktowego ds. instrumentów finansowych UE

(Stoisko eksperckie KPK dostępne będzie w godzinach 9:00-18:00)

10:00 - 11:00

JAK MARKI WSPIERAJĄ ARTYSTÓW I RYNEK MUZYCZNY?
 

Dyskusja z udziałem przedstawiciel marek i agencji marketingowych wspierających muzykę i jej eksport.

Moderacja:
Ania Plaskota, Wootalk

Paneliści:
Piotr Kujda, projekt Puma Talents, agencja High&

Małgorzata Płysa, Unsound

Jerzy Hołub, Mastercard

11:20 - 12:20

YOU TUBE Masterclass

Prowadzenie:                   Christine Bachler, manager, Music – Strategic Partnership Central Eastern Europe, You Tube & Google Play Music

11:15 - 12:15

CEE Music – rynek muzyczny w Europie Środkowo-Wschodniej
 

Jaka jest specyfika poszczególnych rynków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej?

Jak wykorzystać potencjał współpracy regionalnej do efektywniejszego wykorzystania potencjału regionu w rozwoju rynku muzycznego?

 

Region Europy Środkowo-Wschodniej jako grupa jest 10. największym rynkiem muzycznym na świecie, jako indywidualny kraj, każdy stanowi znacznie mniej niż  0,6% globalnego rynku.

 

Moderacja:
Gabi Drzewiecka

Paneliści:
Anna Laskowska, Sony ATV  

 

Paulina Sylwin, Sony Entertainment

Tony Duckworth, PIAS

Piotr Kabaj, Music Export Poland                      

Leszek Wronka    

12:15 - 13:15

PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA

 

13:15 - 14:00

FROM ZERO TO HERO – strategie budowania międzynarodowej marki artysty

Prezentacje:
Peter Astedt, Live at Heart Festival

 
Gary Smith, kurator Amsterdam Dance Event

13:20 - 14:00

MY NAME IS NEW
 

Platforma wspierania debiutantów – na czym polega i co udało się osiągnąć przez ostatni rok?

Platforma MNIN otrzymała grant MKiDN w 2017 r. Okazała się skutecznym narzędziem do promocji debiutów. Na panelu dowiemy się na czym polega projekt oraz jak do niego aplikować. Porozmawiamy również z artystami, którzy w projekcie funkcjonowali prawie od początku jego trwania - Bloo Crane oraz RAT KRU.

Prowadznie:
Katarzyna Czechowska, Head of Marketing, Kayax

Artyści projektu My Name Is New:   

Bloo Crane (Michał Polański, Krzysztof Kołodziejczyk)


RAT KRU (Paweł Horbowy, Witold Skrzypczak)

14:10 - 15:15

DYSTRYBUCJA CYFROWA


Jak wykorzystać globalne platformy do skutecznego eksportu muzyki?

 

Blok 4 sesji poświęconych kwestiom dystrybucji cyfrowej muzyki oraz innowacjom związanym z AI i ich wpływem na rozwój branży. Ten segment rynku zmienia się nieustannie, co roku pojawiają się nowe narzędzia i platformy, które mają duże znaczenie w promocji muzyki.

 

Ich globalny zasięg stwarza nowe możliwości dla eksportu muzyki. Jednocześnie wzrost cyfrowej dystrybucji muzyki w Polsce odnotowuje się na poziomie kilkunastu procent dla całego rynku (choć w przypadku agregatorów do 40%), podczas gdy w krajach Azji, Ameryki Płd. o kilkaset procent. W Polsce udział Digitalu w rynku to ok. 30%, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej, Północnej i krajach bałtyckich stanowi do 97%. Dyskusja nt. szans związanych z dystrybucją cyfrową w kontekście eksportu

Moderacja:
dr Piotr Turek

Paneliści:
Katarzyna Czechowska, Head of Marketing, Kayax

 

Meg Symsyk, VP International  Marketing  &  Management – eOne  Music


Robert Singerman, LyricFind
 

Marek Włodarczyk, Independent Digital
 

Ania Kasperek, The Orchard

Adrian Ciepichał, eMuzyka

14:10-14:30

 

 

 

 

Fire chat z Hanią Rani

Moderacja:                            Łukasz Napora

15:15 - 15:35

PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA

15:35 - 16:15

CYFROWA REWOLUCJA - jak innowacje pomagają w eksporcie muzyki?

Moderacja:
Marrek Hojda, Music Export Poland

Paneliści:
Robert Singermann, Lyric Find

 

Ania Gruszka, TikTok

16:15 -17:00

POLSKA SCENA ELEKTRONICZNA SIŁĄ EKSPORTU POLSKIEJ MUZYKI!
 


Sesja poświęcona polskiej muzyce elektronicznej i jej potencjałowi eksportowemu. Panel odbywa się w kontekście przygotowania do udziału w przyszłorocznej edycji Amsterdam Dance Event – największego obok MIDEM wydarzenia biznesowego dla branży muzycznej
w Europie.

 

W przyszłym roku podczas ADE planowany jest panel poświęcony polskiej scenie elektronicznej – co jest efektem udziału koordynatora programowego ADE w drugiej edycji Music Export Conference. Ponadto przedstawiciele polskiej branży muzycznej już  w tym roku zagoszczą w dwóch panelach podczas ADE.

Moderacja:
Łukasz Napora

Paneliści:
Gary Smith,   Amsterdam Dance Event

 

Frankie Davison, Sterao Sanctity UK, 

Mateusz Dziewulski, Skytech

Anna Suda, An on Bast

16:00 - 16:30

MUZYKA W FILMIE, SERIALU, REKLAMIE, GRZE KOMPUTEROWEJ
 


Warsztat pokazujący możliwości dystrybucji i monetyzacji muzyki w ramach synchronizacji w produkcjach audiowizualnych na świecie.

Prezentacja: Magdalena Niestryjewska, Jaguarec

16:30 - 17:00

Współpraca z twórcami internetowymi szansą na eksport muzyki?  Jak legalnie korzystać z muzyki na platformach internetowych?

Prezentacja case studies

Marcin Olender, Google Polska, LifeTube

17:15 - 18:00

MAGIA PLAYLIST


Jak skutecznie wykorzystywać narzędzia muzycznych serwisów cyfrowych do zwiększania zasięgów odbiorców w kraju i za granicą?

 

Jak analizować dane do budowania skutecznych strategii rozwoju kariery artysty?
 

Prezentacja przedstawiająca praktyczne aspekty i narzędzia do wykorzystania pełnego potencjału różnych platform internetowych z elementami case studies.

Prowadzenie:
Katarzyna Czechowska, Head of Marketing, Kayax

17:00 - 18:00

JAK ZAPLANOWAĆ I ZORGANIZOWAĆ TRASĘ KONCERTOWĄ ZA GRANICĄ?

Moderacja:
Magdalena Jensen, Chimes 

Paneliści:
Peter Astead, Live at Heart Festival

Ralph James, The Agency for the Performing Arts (APA)


Michał Wójcik, Cinemon


Marcel Sobota, tour manager

Ralf Diemert, von der haardt

 

MASTERING THE GAME 2019 - PROGRAM PANELI DYSKUSYJNYCH -

3 października (czwartek)

GODZINA

WYDARZENIE

UCZESTNICY

8:30

Otwarcie rejestracji na konferencję

9:00-10:00

 

 

 

 

 

 

 

*9:00-18:00

Konsultacje indywidualne z ekspertami z instytucji i programów wspierających sektory kreatywne, w tym również branżę gier wideo

- Program „Rozwój Sektorów Kreatywnych”

- Program „Kultura Cyfrowa”

- Program „Edukacja kulturalna”

- Program „Edukacja artystyczna”

- Program „Promocja polskiej kultury za granicą”

 

- *Stoisko z ekspertami z Krajowego Punktu Kontaktowego ds. instrumentów finansowych UE

(Stoisko eksperckie KPK dostępne będzie w godzinach 9:00-18:00)

10:00

Inauguracja konferencji Mastering the Game 2019

 

10:30-12:00

Gdzie, na jakie cele i na jakich warunkach twórcy gier wideo mogą uzyskać wsparcie finansowe?

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 

Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Programów UE

 

Ministerstwo Finansów

 

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

 

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

12:00-12:30

Przerwa

12:30-13:30

Central & Eastern European Game Awards 2019 – prezentacja gier nominowanych do nagrody

Marek Czerniak, Fundacja Indie Games Polska

Paweł Miechowski, Fundacja Indie Games Polska

Łukasz Wołonkiewicz, Poznań Game Arena

13:30-14:30

Przerwa

14:30-15:30

„Przed wyruszeniem w drogę należy…” – jak przeanalizować pomysł na grę, zanim przejdzie się do jego realizacji?

 

Stan Just, Stowarzyszenie Polskie Gry

15:30-16:00

Przerwa

16:00-17:30

Edukacja w gamedevie: inicjatywy, jakość, potrzeby branży

Jakub Marszałkowski, Fundacja Indie Games Polska

 

Maciej Miąsik, Game Dev School

 

Mariusz Gąsiewski, Google

 

Anna Krampus-Sepielak, Krakowski Park Technologiczny

 

Michał Mochocki, Gamedec, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

 

MASTERING THE GAME 2019 - PROGRAM WARSZTATÓW -

3 października (czwartek)

 

10:30-12:30

Prawo własności intelektualnej w procesie produkcji gry wideo – o czym powinni pamiętać twórcy?

 

Michał Pękała, Linklaters

14:30-16:30

Na co twórcy gier wideo powinni zwrócić szczególną uwagę, wybierając formę prowadzenia działalności gospodarczej?

 

Marcelina Szwed-Ziemichód, Linklaters

 

MASTERING THE GAME 2019 - PROGRAM PANELI DYSKUSYJNYCH -

4 października (piątek)

 

8:30

Otwarcie rejestracji

9:00-10:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*9:00-18:00

Konsultacje indywidualne z ekspertami z instytucji i programów wspierających sektory kreatywne, w tym również branżę gier wideo

- Program „Rozwój Sektorów Kreatywnych”

- Program „Kultura Cyfrowa”

- Program „Edukacja artystyczna”

- Program „Edukacja kulturalna”

- Program „Promocja polskiej kultury za granicą”

- Program „Film”

- Program „Sztuki wizualne”

- Program „Teatr i taniec”

- Program „Stypendia”

 

- *konsultacje z ekspertami z Krajowego Punktu Kontaktowego ds. instrumentów finansowych UE

(Stoisko eksperckie KPK dostępne będzie w godzinach 9:00-18:00)

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 

Krajowy Punkt Kontaktowy ds. Instrumentów Finansowych Programów UE

 

Ministerstwo Finansów

 

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

 

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

10:00-11:30

Cyfrowe powieści – między książką a grą

Paweł Schreiber, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

 

Michał Gałek, Starward Industries

 

Jakub Wolff, The Dust

 

Grzegorz Dymek, Anshar Studios

 

Marcin Przybyłek 

 

11:30-11:50 Games for Impact – podsumowanie projektu poświęconego grom wideo zaangażowanym społecznie Jakub Zgierski, Filmoteka Narodowa-Instytut Audiowizualny
11:50-12:15 Przerwa

12:15-13:45

Polska branża sportów elektronicznych – kierunki dalszego rozwoju

 

Michał „Wasiu” Wasik

 

Wojciech Jeznach, Fantasy Expo

 

Bartosz Pawlik, Polsat Games

 

Jarosław Śmietana, Teamplay

 

Łukasz Trybuś, Stowarzyszenie Sportów Elektronicznych

 

Adrian Kostrzębski, ESL Polska

13:45-14:30

Przerwa

14:30-15:30 Mały ekran, duży sukces finansowy – jak skutecznie monetyzować gry mobilne? Mariusz Gąsiewski, Google