Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.  Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[Zamknij]



logo-dni-kreatywności


Program: 1-2.10.2019

 

Miejsce: Centrum konferencyjne Ms Mermaid, ul. Wioślarska 8, Warszawa

 

MUSIC EXPORT CONFERENCE 2019 - 1 października

GODZINA

WYDARZENIE

UCZESTNICY

8:30

OTWARCIE REJESTRACJI

9:00-10:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*9:00-18:00

Konsultacje indywidualne z ekspertami ds. programów dotacyjnych                                                                                           Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla sektora muzyki:

- Program „Rozwój Sektorów Kreatywnych”

- Program „Kultura Cyfrowa”

- Program „Muzyka”

- Program „Muzyczny ślad”                                                     

- Program „Edukacja kulturalna”

- Program „Edukacja artystyczna”

- Program „Zamówienia kompozytorskie”

- Program „Promocja polskiej kultury za granicą”

                                                                                                                                                                                                                    
- Programy Narodowego Centrum Kultury                                                                     

- *Stoisko prezentacji z ekspertami Krajowego Punktu Kontaktowego ds. instrumentów finansowych UE

(stoisko eksperckie KPK dostępne będzie w godzinach 9:00-18:00)

10:00

OFICJALNE OTWARCIE DNI KREATYWNOŚCI I MUSIC EXPORT CONFERENCE

10:30 - 10:55

EKONOMICZNA WARTOŚĆ POLSKIEGO RYNKU MUZYCZNEGO I JEGO EKSPORTU
 

Prezentacja najnowszych badań rynkowych, realizowanych na zlecenie MKiDN

Piotr Lewandowski, Instytut Badań Strukturalnych


Izabela Frankiewicz, Question Mark. Biuro Badań Społecznych

10:55 - 11:45

PROGRAMY EDUKACYJNE DLA PROFESJONALISTÓW BRANŻY MUZYCZNEJ W ZAKRESIE EKSPORTU

Prowadzący przedstawią działania edukacyjne organizowane przez biuro Music Export Poland dla profesjonalistów rynku muzycznego w kontekście podnoszenia kompetencji eksportowych

Prezentacja projektu Akademii Menadżerów Muzycznych
 - AMM to jedyny obecnie profesjonalny program edukacyjny skierowany do przedstawicieli rynku muzycznego

Tak Brzmi Miasto – Inkubator

Druga prezentacja to projekt mentoringowy dla młodych menadżerów, finansowany z programu MKiDN „Rozwój Sektorów Kreatywnych”

Moderacja:                  Marek Hojda, Music Eksport Poland

Przemysław Kubajewski, Akademia Menedżerów Muzycznych


Michał Wójcik, Krakowska Scena Muzyczna


Magdalena Chołyst, Artist in Bloom

11:45 - 12:45

PRZYSZŁOŚĆ RYNKU MUZYCZNEGO

Susan Butler, Music Confidential

12:45 - 13:15

PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA

 

13:15 - 13:30

PROJEKT „DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI” 

Sławek Berdowski, Artistars

13:30 - 14:30

KANADA 2020 – SPOTLIGHT ON POLAND
 

Jak zaistnieć na kanadyjskim rynku muzycznym?

O specyfice 9. największego rynku muzycznego na świecie opowiedzą eksperci kanadyjskiego rynku muzycznego

 

Polska w 2020 r. będzie tzw. Spotlight Country na Canadian Music Week – największym wydarzeniu dla rynku muzycznego w Kanadzie. W ramach przygotowań do tego wydarzenia, już po raz drugi prezentujemy kanadyjski rynek muzyczny zapraszając najlepszych ekspertów rynku. W ubiegłym roku gościliśmy przedstawicieli kanadyjskich wytwórni, wydawców, sceny live, music supervisors, tour managera oraz Canadian Music Week.

W tym roku na zaproszenie MKiDN poza szefem CMW gościmy kanadyjskiego wydawcę, tour managera, dystrybutora i promotora

Moderacja:                     Neill Dixon, CEO Canadian Music Week

Paneliści:
Jake Gold, President The Management Trust, Music Managers Forum

 

Meg Symsyk, Vice President International marketing & Management eOne Music
 

Ralph James, The Agency for the Performing Arts (APA)
 

Richard Mills, Global Creative Partners, live & tour logistic

14:40 -  15:10

EKSPORT POLSKIEJ MUZYKI - EKSPLOATACJA POLSKIEGO REPERTUARU NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH


Prezentacja dotycząca praw autorskich oraz rynku cyfrowego

Prezentacja:
Tomek Lipiński, członek zarządu ZAIKS


Rafał Kownacki, Zastępca Dyrektora ds. zagranicznych ZAIKS

 

Marek Włodarczyk, Independent Digital

15:10 - 15:40

RYNEK MUZYCZNY NA ŚWIECIE


Jakie zmiany zaszły na świecie na przestrzeni ostatniego roku?


Prezentacja najnowszych danych na temat globalnego rynku muzycznego

Agnieszka Horak, IFPI

15:40 - 16:00

PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA

 

16:00 -  16:40

JAK GLOBALNE PLATFORMY DLA NIEZALEŻNYCH TWÓRCÓW UŁATWIAJĄ ROZWIJAĆ BIZNES I EKSPORTOWAĆ MUZYKĘ?

Moderacja:                   Laura Strzałkowska,          LS Consulting
 

Paneliści:
Tom Deakin, Global Services Director, Merlin

 

Didier Gosset, Communication & Network Director, Impala
 

Andrzej Dąbrowski,  Alians Niezależnych Producentów Muzycznych

16:10 - 16:45

PREZENTACJA INSTRUMENTU GWARANCYJNEGO PROGRAMU KREATYWNA EUROPA I INNYCH INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH UE

Arkadiusz Lewicki, Dyrektor, Krajowy Punkt Kontaktowy ds. instrumentów finansowych UE

16:00 - 16:45

CANADIAN MUSIC WEEK 2020


Jak przygotować się do projektu Spotlight on Poland?

Co zrobić by udział w Canadian Music Week  zakończył się sukcesem?
 


Warsztaty przygotowujące polskich artystów i firmy do udziału w Canadian Music Week 2020 – Spotlight on Poland. Spotkanie skierowane jest  przede wszystkim dla osób zakwalifikowanych do przyszłorocznego wydarzenia, a także dla innych potencjalnie zainteresowanych udziałem w tego typu wydarzeniach za granicą. Warsztaty przygotowane we współpracy z Fundacją Music Export Poland, odpowiedzialnych za projekt Spotlight on Poland. 

W warsztatach wezmą udział także przedstawiciele krakowskiego zespołu Cinemon, który na konferencję przyjedzie prosto z niemal miesięcznej trasy koncertowej po Kanadzie, a która jest wynikiem kontaktów nawiązanych przez zespół podczas ubiegłorocznej edycji Music Export Conference.

Prowadzenie:
Marek Hojda i Tamara Kamińska, Music Export Poland

Paneliści:
Neill Dixon, CEO Canadian Music Week

Michał Wójcik, Cinemon


Tomasz Lipiński, Music Export Poland

Natalia Kwiatkowska, Cheap Tobacco

16:40 - 17:40

MUSIC VIDEO

Jakie znaczenie ma dziś teledysk w promocji muzyki?

Jak wykorzystać wideoklipy do eksportu muzyki?

Gdzie szukać grantu na produkcję innowacyjnego wideoklipu o potencjale eksportowym?

 

Prezentacja najciekawszych casów oraz dyskusja z udziałem panelistów
 

MKiDN uruchomiło w ubiegłym roku w ramach programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych” możliwość dofinansowywania innowacyjnych artystycznie wideoklipów o charakterze eksportowym. Podczas konferencji opowiemy o tym działaniu oraz porozmawiamy z ekspertami w zakresie produkcji i promocji wideoklipów o tym jak przygotować i wykorzystać wideoklip, by pomógł zbudować międzynarodowy zasięg odbiorców muzyki artysty. Zaprezentujemy także nową inicjatywę na mapie wydarzeń dla branży muzycznej – galę nagród dla wideoklipów – PL Video Music Awards, której tegoroczna edycja uzyskała wsparcie MKiDN z programu „Rozwój Sektorów Kreatywnych”.

Moderacja:
Kasia Nowicka „Novika”

Paneliści:
Rafał Baran, CEO 4FunMedia


Wojtek Augustyniak, PL Music Video Awards, Szkoła Teledysków

Urszula Heuwinkel, PL Music Video Awards, 

Sławek Berdowski, Artistars

Dorota Neef, MTV POLSKA

17:40 - 18:00

PREZENTACJA PROGRAMU MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO „ROZWÓJ SEKTORÓW KREATYWNYCH”

 

17:00 - 18:00

SPOTIFY Masterclass

Celem tej sesji jest wyposażenie artystów i ich współpracowników we wszystkie informacje i narzędzie niezbędne do budowania obecności artysty na Spotify.

Prowadzący:                  Arielle Fischer, Artist and Label Marketing Manager, Spotify 

Mateusz Smółka, CEE Lead, Music Culture, Spotify

 

MUSIC EXPORT CONFERENCE 2019 - 2 października

GODZINA

WYDARZENIE

UCZESTNICY

8:30

OTWARCIE REJESTRACJI

9:00-10:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*9:00-18:00

Konsultacje indywidualne z ekspertami ds. programów dotacyjnych                                                                                                        Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla sektora muzyki:

- Program „Rozwój Sektorów Kreatywnych”

- Program „Kultura Cyfrowa”

- Program „Muzyka”

- Program „Muzyczny ślad”                                                     

- Program „Edukacja kulturalna”

- Program „Edukacja artystyczna”

- Program „Zamówienia kompozytorskie”

- Program „Promocja polskiej kultury za granicą”                                                                                                                                       

- Programy Narodowego Centrum Kultury                                                                     

- *Stoisko prezentacji z ekspertami Krajowego Punktu Kontaktowego ds. instrumentów finansowych UE

(stoisko eksperckie KPK dostępne będzie w godzinach 9:00-18:00)

10:00 - 11:00

JAK MARKI WSPIERAJĄ ARTYSTÓW I RYNEK MUZYCZNY?
 

Dyskusja z udziałem przedstawiciel marek i agencji marketingowych wspierających muzykę i jej eksport.

Moderacja:
Ania Plaskota, Wootalk

Paneliści:
Piotr Kujda, projekt Puma Talents, agencja High&

Małgorzata Płysa, Unsound

Jerzy Hołub, Mastercard

11:20 - 12:20

YOU TUBE Masterclass

Prowadzenie:                   Christine Bachler, manager, Music – Strategic Partnership Central Eastern Europe, You Tube & Google Play Music

11:15 - 12:15

CEE Music – rynek muzyczny w Europie Środkowo-Wschodniej
 

Jaka jest specyfika poszczególnych rynków w regionie Europy Środkowo-Wschodniej?

Jak wykorzystać potencjał współpracy regionalnej do efektywniejszego wykorzystania potencjału regionu w rozwoju rynku muzycznego?

 

Region Europy Środkowo-Wschodniej jako grupa jest 10. największym rynkiem muzycznym na świecie, jako indywidualny kraj, każdy stanowi znacznie mniej niż  0,6% globalnego rynku.

 

Moderacja:
Gabi Drzewiecka

Paneliści:
Anna Laskowska, Sony ATV  

 

Paulina Sylwin, Sony Entertainment

Tony Duckworth, PIAS

Piotr Kabaj, Music Export Poland                      

Leszek Wronka    

12:15 - 13:15

PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA

 

13:15 - 14:00

FROM ZERO TO HERO – strategie budowania międzynarodowej marki artysty

Prezentacje:
Peter Astedt, Live at Heart Festival

 
Gary Smith, kurator Amsterdam Dance Event

13:20 - 14:00

MY NAME IS NEW
 

Platforma wspierania debiutantów – na czym polega i co udało się osiągnąć przez ostatni rok?

Platforma MNIN otrzymała grant MKiDN w 2017 r. Okazała się skutecznym narzędziem do promocji debiutów. Na panelu dowiemy się na czym polega projekt oraz jak do niego aplikować. Porozmawiamy również z artystami, którzy w projekcie funkcjonowali prawie od początku jego trwania - Bloo Crane oraz RAT KRU.

Prowadznie:
Katarzyna Czechowska, Head of Marketing, Kayax

Artyści projektu My Name Is New:   

Bloo Crane (Michał Polański, Krzysztof Kołodziejczyk)


RAT KRU (Paweł Horbowy, Witold Skrzypczak)

14:10 - 15:15

DYSTRYBUCJA CYFROWA


Jak wykorzystać globalne platformy do skutecznego eksportu muzyki?

 

Blok 4 sesji poświęconych kwestiom dystrybucji cyfrowej muzyki oraz innowacjom związanym z AI i ich wpływem na rozwój branży. Ten segment rynku zmienia się nieustannie, co roku pojawiają się nowe narzędzia i platformy, które mają duże znaczenie w promocji muzyki.

 

Ich globalny zasięg stwarza nowe możliwości dla eksportu muzyki. Jednocześnie wzrost cyfrowej dystrybucji muzyki w Polsce odnotowuje się na poziomie kilkunastu procent dla całego rynku (choć w przypadku agregatorów do 40%), podczas gdy w krajach Azji, Ameryki Płd. o kilkaset procent. W Polsce udział Digitalu w rynku to ok. 30%, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej, Północnej i krajach bałtyckich stanowi do 97%. Dyskusja nt. szans związanych z dystrybucją cyfrową w kontekście eksportu

Moderacja:
dr Piotr Turek

Paneliści:
Katarzyna Czechowska, Head of Marketing, Kayax

 

Meg Symsyk, VP International  Marketing  &  Management – eOne  Music


Robert Singerman, LyricFind
 

Marek Włodarczyk, Independent Digital
 

Ania Kasperek, The Orchard

Adrian Ciepichał, eMuzyka

14:10-14:30

 

 

 

 

Fire chat z Hanią Rani

Moderacja:                            Łukasz Napora

15:15 - 15:35

PRZERWA KAWOWO-NETWORKINGOWA

15:35 - 16:15

CYFROWA REWOLUCJA - jak innowacje pomagają w eksporcie muzyki?

Moderacja:
Marrek Hojda, Music Export Poland

Paneliści:
Robert Singermann, Lyric Find

 

Ania Gruszka, TikTok

16:15 -17:00

POLSKA SCENA ELEKTRONICZNA SIŁĄ EKSPORTU POLSKIEJ MUZYKI!
 


Sesja poświęcona polskiej muzyce elektronicznej i jej potencjałowi eksportowemu. Panel odbywa się w kontekście przygotowania do udziału w przyszłorocznej edycji Amsterdam Dance Event – największego obok MIDEM wydarzenia biznesowego dla branży muzycznej
w Europie.

 

W przyszłym roku podczas ADE planowany jest panel poświęcony polskiej scenie elektronicznej – co jest efektem udziału koordynatora programowego ADE w drugiej edycji Music Export Conference. Ponadto przedstawiciele polskiej branży muzycznej już  w tym roku zagoszczą w dwóch panelach podczas ADE.

Moderacja:
Łukasz Napora

Paneliści:
Gary Smith,   Amsterdam Dance Event

 

Frankie Davison, Sterao Sanctity UK, 

Mateusz Dziewulski, Skytech

Anna Suda, An On Bast 

16:00 - 16:30

MUZYKA W FILMIE, SERIALU, REKLAMIE, GRZE KOMPUTEROWEJ

 

Warsztat pokazujący możliwości dystrybucji i monetyzacji muzyki w ramach synchronizacji w produkcjach audiowizualnych na świecie.

Prezentacja: Magdalena Niestryjewska, Jaguarec

16:30 - 17:00

Współpraca z twórcami internetowymi szansą na eksport muzyki?  Jak legalnie korzystać z muzyki na platformach internetowych?

Prezentacja case studies

Marcin Olender, Google Polska, LifeTube

17:15 - 18:00

MAGIA PLAYLIST


Jak skutecznie wykorzystywać narzędzia muzycznych serwisów cyfrowych do zwiększania zasięgów odbiorców w kraju i za granicą?

 

Jak analizować dane do budowania skutecznych strategii rozwoju kariery artysty?
 

Prezentacja przedstawiająca praktyczne aspekty i narzędzia do wykorzystania pełnego potencjału różnych platform internetowych z elementami case studies.

Prowadzenie:
Katarzyna Czechowska, Head of Marketing, Kayax

17:00 - 18:00

JAK ZAPLANOWAĆ I ZORGANIZOWAĆ TRASĘ KONCERTOWĄ ZA GRANICĄ?

Moderacja:
Magdalena Jensen, Chimes 

Paneliści:
Peter Astead, Live at Heart Festival

Ralph James, The Agency for the Performing Arts (APA)


Michał Wójcik, Cinemon


Marcel Sobota, tour manager

Ralf Diemert, von der haardt